marți, 19 aprilie 2011

Demonical - Death Infernal (2011) - Cyclone Empire Records

Trupa Centinex s-a desfiintat fix cand ma intelesesem cu Martin Schulman pentru un interviu. Atunci mi-a facut promisiunea ca vom sta de vorba cu ocazia aparitiei primului album de studio a noii sale trupe, Demonical. Eu m-am dat cu altele, el s-a dat cu trupa si muzica (imi promisese ca nu voi fi dezamagit si s-a tinut de cuvant), cert este ca interviul nu s-a mai realizat.
Ajungand in anul 2011, cei de la Cyclone Empire mi-au facut acum vreo 10 zile un semn discret cum ca nu ar strica sa ascult noul album Demonical, Death Infernal, iar eu m-am conformat, fiind si un fan devotat al death metal-ului old school suedez.
Din punct de vedere muzical, albumul de fata este unul fara inflorituri, energic, corect, cu sound fuzat (previzibil, nu?), balans dement, vocalize gutura(bi)le agreabile si riffaj totalmente la baza gatului. Surpriza majora vine, in opinia mea, din anumite pasaje si orchestratii ample, maiestuoase si razboinice, care imprima acestui album un iz viking metal.
Nu putem discuta de originalitate si cred cu tarie ca nici nu este cazul sa ne agatam de asemenea criteriu in cazul de fata, mai ales in conditiile in care Demonical suna excelent, proaspat si inchegat.





Membrii trupei:
Martin Schulman - bas
Ronnie Bergerståhl - tobe
Johan Jansson - chitara, voce
Sverker "Widda" Widgren - voce

www.demonical.net
www.myspace.com/thedemonicalhorde

Niciun comentariu: