miercuri, 12 ianuarie 2011

Interviu cu Paul Speckmann (Master)

English version HERE.

Paul Speckmann este exact asa cum poate fi intuit ascultand albumele trupei Master: onest, direct, devotat total scenei metal si, mai presus de orice, o persoana care traieste prin si pentru muzica trupei sale. Redam mai jos o discutie purtata cu el in aceasta dimineata.

La Baza Gatului: Cand ai debutat cu Master, ti-ai inchipuit ca trupa va rezista atat de mult?
Paul Speckmann: Ei bine, trupa a fost cumva destinata longevitatii, cu siguranta ca m-am asteptat sa cantam o lunga perioada de timp. Cand crezi in trupa si in tine, consider ca poti continua la nesfarsit. Cu siguranta ca trupa a avut parte de suisuri si coborasuri si tot felul de probleme uneori, dar va continua indifferent de conditii. Asta fac cel mai bine, asa ca voi continua cat timp acest lucru va fi posibil. Gandeste-te la trupe precum Motorhead sau Black Sabbath.




La Baza Gatului: Master este considerata o trupa death metal cult. Chestia asta schimba cu ceva lucrurile pentru tine?
Paul Speckmann: Nu, nu schimba cu nimic lucrurile pentru mine. Am cantat si voi canta intotdeauna Metal. Ce inseamna de fapt sa fii trupa cult? Am cantat si voi canta mereu stilul meu original de metal. Lumea e un loc plin de furie, eu sunt un om furios la randul meu si incerc sa exprim asta prim muzica, in loc sa omor pe cineva.

La Baza Gatului: Cand ai inceput sa canti si cand ti-ai dat seama ca asta e drumul pe care vrei sa il alegi?
Paul Speckmann: Am inceput sa cant intr-o trupa numita White Cross in liceu, cand aveam 15 ani. La varsta de 17 ani am inceput sa exersez la chitara bas si am decis ca asta e drumul pe care vreau sa il urmez. Drumul pana la pozitia in care ma aflu acum a fost unul complicat si este chiar si acum dificil sa obtii concerte sau sa faci lumea sa auda de tine din cand in cand.



La Baza Gatului: De-a lungul activitatii tale indelungate, te-ai simtit vreodata atat de frustrat sau dezamagit incat sa iti vina sa abandonezi scena metal sis a te apuci de altceva?
Paul Speckmann: Niciodata, nu exista altceva pentru mine.

La Baza Gatului: In afara de bere hahaha, pentru ce te-ai mutat in Cehia? Mutarea e permanenta? Mai ai rude in state pe care trebuie sa le vizitezi din cand in cand?
Paul Speckmann: M-am alaturat trupei Krabathor in Cehia dupa ce inregistrasem un album cu trupa Martyr (proiect al unora dintre muzicienii defunctei trupe Krabathor). Ei mi-au oferit oportunitatea de a veni in Europa, unde ma aflu de atunci. Mutarea este permanenta. Ma intorc in State doar pentru concerte sau turnee. In ceea ce priveste familia, am trei frati care locuiesc in diferite state din SUA.



La Baza Gatului: Care sunt diferentele majore dintre Europa si Staele Unite ale Americii (scena metal, fani, publicatii)?
Paul Speckmann: In Europa publicul e mai numeros si exista mai multe publicatii care sprijina scena metal. Acesta este si motivul pentru care am decis sa ma mut aici. Am dorit sa fiu intr-un loc unde muzica metal se intampla si este respectata. Pe vremuri, in State, o trupa precum Master era norocoasa daca strangea 20 de oameni la concerte. Intr-adevar, in zilele noastre concertele metal sunt mult mai apreciate, dar europenii au demonstrat intotdeauna mai mult respect pentru una dintre trupele careia i se datoreaza genul death metal.

La Baza Gatului: Esti un muzician care nu are inclinatie catre compromisul artistic si asta este ceea ce emana din albumele Master. Ce te mentine motivate dupa atatia ani?
Paul Speckmann: Lumea din jur este cea mai importanta influent ape care o am atunci cand compun. Traim intr-un haos permanent si toate tarile mari sunt conduse de tirani. A venit vremea sa inlocuim toti acesti pirate sis a redam lumea oamenilor. Este timpul pentru Anarhie. Tinerii ar trebui sa se organizeze si sa ii dea jos pe acesti pagani.



La Baza Gatului: Reusesti sa traiesti din muzica sau este necesar sa ai si alt loc de munca?
Paul Speckmann: ma ocup cu muzica si cu turneele si uneori mai lucrez pentru alte trupe carora le vand produsele. Chestia asta ma sustine in viata de zi cu zi.

La Baza Gatului: Crezi in bine si rau?
Paul Speckmann: Desigur! Lumea e alcatuita din cativa oameni minunati si, in marea ei majoritate, din oameni de rahat.

La Baza Gatului: Ai vreo opera de arta preferata?
Paul Speckmann: Da, chitarile mele Gibson.

La Baza Gatului: Care sunt, in opinia ta, punctele forte alte ultimului album de studio Master, The Human Machine?
Paul Speckmann: Albumul spune adevarul despre ce se intampla acum in lume, iar sunetul si energia lui vorbesc de la sine.

La Baza Gatului: Daca ai fi jurnalist, cum l-ai nota (pe o scara de la 0 la 10) si de ce?
Paul Speckmann: 10, pentru ca albumul are propriul sunet si nu seamana cu nimic din ce poate fi ascultat astazi. In ziua de azi studiourile si trupele scot albume care suna de parca ar fi interpretate de masinarii. Albumele mele au intotdeauna un element uman care le caracterizeaza.

La Baza Gatului: Iti faci planuri (muzicale) de viitor? Daca da, care sunt acestea?
Paul Speckmann: Avem peste 80 de concerte la orizont in tari precum Rusia, Statele Unite, restul Europei si America de Sud. In toamna lui 2011 vom inregistra un nou album.




La Baza Gatului: E vreo intreb are pe care ai fi vrut sa ti-o pun si nu am facut-o? Daca este, raspunde, te rog, la ea.
Paul Speckmann: Nu este.

La Baza Gatului: Iti multumesc. Ultimele cuvinte iti apartin.
Paul Speckmann: Daca vreti sa aflati mai multe despre metalul original care este aici inca din anul 1984, ascultati primele albume Master sau ultimele doua albume ale trupei, Slaves to Society si The Human Machine.

www.master-speckmetal.com

Niciun comentariu: